Optimaal benutten van potenties binnen crossmedia sector
De economie van de noordvleugel van de Randstad heeft de afgelopen jaren al een enorme impuls gehad van de sterk gegroeide crossmedia sector. Met 'cross media' worden bedrijven bedoeld die het exploiteren van informatie tot hoofdtaak hebben en die daarvoor meerdere media gebruiken, zoals een radio- of tv-omroep, een uitgeverij en bedrijven in de entertainment en reclame. Ook creatieve ontwerpers en conceptontwikkelaars behoren tot deze sector. Er kan nog veel meer uit de crossmedia sector worden gehaald als meer bedrijven elkaar in de samenwerking weten te vinden. Dit project was erop gericht de bedrijven op het juiste spoor te zetten en ze een duwtje in de rug te geven.
De bijdrage van Kansen voor West is ingezet om in het bijzonder het domein Media en ICT te versterken als een van de kerndomeinen van de creatieve industrie. De aandacht werd specifiek gericht op uitgeverijen, communicatiebureaus, grafimedia en bedrijven uit de muziek- en filmwereld. Bedrijven werden gemobiliseerd, waarbij ze een podium werd geboden voor eigen innovatie en samenwerking. Ook is relevant innovatief onderzoek geïnitieerd, waarbij de juiste samenwerkingspartners zijn gezocht om concrete projectplannen uit te voeren. Het bewerkstelligen van een meer laagdrempelige matchmaking en gerichte innovatieondersteuning door samenwerking tussen kennisinstellingen en bedrijfsleven en bedrijfsleven onderling waren eveneens actiepunten. Al deze inspanningen kunnen gezien worden als de opmaat naar de leidende rol die Nederland internationaal gezien wil vervullen op het vlak van Media en ICT.
Samenwerking tussen : iMMovator, de gemeentes Haarlem en Hilversum, Syntens.