Ga naar de hoofdinhoud
Vlag Europese Unie Deze projecten zijn mede mogelijk gemaakt door diverse fondsen van de Europese Unie

Intensivering Promotie Drenthe 2010-2013

Looptijd: van 22 oktober 2009 tot 31 december 2014

Marketing Drenthe heeft een marketing- en communicatieconcept ontwikkeld, dat zich uitstekend leent voor een integrale aanpak voor wat betreft de themavelden toerisme, wonen en werken. Ter versterking van de integrale aanpak is het voornemen om vanaf 2010 ook sport en cultuurcommunicatie in dit concept te integreren. Op deze wijze kan maximale synergie worden behaald uit de marketing- en communicatie-inspanningen.   Binnen het project wordt het Drenthe-concept krachtig en innovatief neergezet, het is een samenhangende combinatie van meerdere activiteiten gedurende vier jaren. Het project bestaat uit een vijftal deelprojecten: •Intensivering van de integrale communicatie •Merkcommunicatie rondom ‘boven provinciale’ elementen ter bevordering van het imago van Drenthe •Optimalisering toeristisch internetplatform •Ontwikkeling Zuid-As, gekoppeld aan de gemeenten Meppel, Hoogeveen, De Wolden, Coevorden en Emmen •Ontwikkeling van Kenniscentrum op het gebied van Recreatie & Toerisme, Wonen en Werken voor de provincie Drenthe.   Het project kent meerdere doelstellingen:   het verder verbeteren van het imago van Drenthe op de themavelden toerisme, wonen en werken, gericht op een duurzame ontwikkeling met een integrale aanpak; het verder ‘laden’ van Drenthe met het unieke ontwikkelde campagneconcept ‘Drenthe doet wat met je’ met behulp van crossmediale toepassingen (o.a. nieuwe media); het realiseren van meer slagkracht door de intensivering van middelen te koppelen aan een intensivering van samenwerking met overheden, de Drentse steden Assen, Hoogeveen, Meppel, Coevorden en Emmen, instellingen en bedrijven, met als uiteindelijk doel het inspireren, stimuleren en motiveren van ondernemerschap binnen Drenthe; Drenthe informatiegereed maken voor de Duitse markt; Toename van toerisme, zowel voor wat betreft omzet als overnachtingen en dagbezoekers.

Wist je dat

In Nederland zijn er vier uitvoeringsorganisaties waar je terecht kunt voor het aanvragen van EFRO-subsidies. Dit kan in Noord-, Oost-, Zuid- en West-Nederland. Kijk voor meer informatie op de pagina 'Fondsen'.

Deze onderverdeling is als volgt: 190 miljoen voor het landsdeel West, 114 miljoen voor Zuid, 104 miljoen voor Noord en 100 miljoen euro voor Oost. Veel geld waarbij het er vooral gaat om het ondersteunen van het innovatieve MKB. En het bevorderen van de koolstofarme economie.

Het gaat om de volgende vier thema's: Innovatie bij het MKB, Geld maken met kennis, Koolstofarme economie en Duurzame ontwikkeling in de vier grote steden

Je herkent deze projecten aan het EFRO-logo op hun website, brochure, bouwbord, gebouw of poster.

Ben jij nieuwsgierig naar deze projecten? Een keer per jaar organiseren we de Europa om de hoek Kijkdagen. Grijp deze kans en kom langs! Kijk voor meer informatie op www.europaomdehoek.nl/kijkdagen

Europa om de hoek

Europa om de hoek

Europa werkt samen met Nederlandse ondernemers, overheden en scholen al jaren aan economische groei en de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Zo zijn in Nederland een heleboel verschillende projecten die deels worden gefinancieerd met Europees geld.

Ben je benieuwd welke projecten zich bij jou om de hoek bevinden? Op deze website kun je honderden projecten bekijken! Heb je een idee voor een project of wil je meer weten over het aanvragen van een Europese subsidie? Dan vind je hier meer informatie:

raak geïnspireerd bekijk de fondsen