Marketing Drenthe heeft een marketing- en communicatieconcept ontwikkeld, dat zich uitstekend leent voor een integrale aanpak voor wat betreft de themavelden toerisme, wonen en werken. Ter versterking van de integrale aanpak is het voornemen om vanaf 2010 ook sport en cultuurcommunicatie in dit concept te integreren. Op deze wijze kan maximale synergie worden behaald uit de marketing- en communicatie-inspanningen.
Binnen het project wordt het Drenthe-concept krachtig en innovatief neergezet, het is een samenhangende combinatie van meerdere activiteiten gedurende vier jaren. Het project bestaat uit een vijftal deelprojecten: •Intensivering van de integrale communicatie •Merkcommunicatie rondom ‘boven provinciale’ elementen ter bevordering van het imago van Drenthe •Optimalisering toeristisch internetplatform •Ontwikkeling Zuid-As, gekoppeld aan de gemeenten Meppel, Hoogeveen, De Wolden, Coevorden en Emmen •Ontwikkeling van Kenniscentrum op het gebied van Recreatie & Toerisme, Wonen en Werken voor de provincie Drenthe.
Het project kent meerdere doelstellingen:
het verder verbeteren van het imago van Drenthe op de themavelden toerisme, wonen en werken, gericht op een duurzame ontwikkeling met een integrale aanpak;
het verder ‘laden’ van Drenthe met het unieke ontwikkelde campagneconcept ‘Drenthe doet wat met je’ met behulp van crossmediale toepassingen (o.a. nieuwe media);
het realiseren van meer slagkracht door de intensivering van middelen te koppelen aan een intensivering van samenwerking met overheden, de Drentse steden Assen, Hoogeveen, Meppel, Coevorden en Emmen, instellingen en bedrijven, met als uiteindelijk doel het inspireren, stimuleren en motiveren van ondernemerschap binnen Drenthe;
Drenthe informatiegereed maken voor de Duitse markt;
Toename van toerisme, zowel voor wat betreft omzet als overnachtingen en dagbezoekers.