Met het project ‘Meer doen voor mosselen en oesters’ wil de PO Mosselcultuur de bekendheid met en het imago van Zeeuwse mosselen en oesters in Nederland en in Vlaanderen verbeteren en daar tevens de vraag vergroten.
Doelgroep zijn primair de huidige gebruikers van mosselen en oesters, vooral 50+, waarbij wij nadrukkelijk willen verjongen naar 35+. We kiezen voor deze doelgroep (vanaf 35+ dus) omdat dit de consumenten zijn die al enigszins open staan voor de consumptie van mosselen en oesters, echter hun aankoopfrequentie is gemiddeld zeer laag. Er kan dus relatief makkelijk groei worden gerealiseerd door juist deze doelgroep aan te sporen om vaker mosselen en oesters te consumeren.
Daarnaast sluit het project ook aan bij het programma TOP Mosselen, door zich met specifieke activiteiten te richten op verdere verjonging en heel specifiek op de 25- tot 35-jarige boodschappers. Bij de uitwerking van alle activiteiten is een randvoorwaarde dat deze ook de jongere consument aanspreekt, niet alleen de huidige gebruiker.