Ga naar de hoofdinhoud
Vlag Europese Unie Deze projecten zijn mede mogelijk gemaakt door diverse fondsen van de Europese Unie.

Versterken afzetbevordering en visconsumptie Haring

Looptijd: van 1 januari 2017 tot 15 april 2020

De consumptie van maatjesharing (Hollandse Nieuwe) concentreert zich al een aantal jaren op de oudere consumenten. De jongere generatie is qua consumptie niet verbonden met deze oer-Hollandse traditie. Tegelijkertijd is duidelijk dat de generatie Y, ook wel Millennials genoemd, wordt getypeerd als ‘foodie generation’. Een generatie waar gezondheid hoog op de agenda staat, waarvan:

- 80% wil weten waar hun eten vandaan komt en hoe het is geproduceerd;
- 75% graag nieuwe voedingstrends uitprobeert; en
- 51% fast food actief vermijdt.

Reden genoeg om de jongere foodie generation op een vernieuwende manier in contact te brengen met een gezond, duurzaam en smaakvolle ‘Hollandse Nieuwe Stijl’. Met een actieve promotiecampagne wordt de afzet van dit ‘paradepaardje’ van de Nederlandse vissector bevorderd.

Europa om de hoek

Europa om de hoek

Europa werkt samen met Nederlandse ondernemers, overheden en scholen al jaren aan economische groei en de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Zo zijn in Nederland een heleboel verschillende projecten die deels worden gefinancierd met Europees geld.

Ben je benieuwd welke projecten zich bij jou om de hoek bevinden? Op deze website kun je honderden projecten bekijken! Heb je een idee voor een project of wil je meer weten over het aanvragen van een Europese subsidie? Dan vind je hier meer informatie.

raak geïnspireerd bekijk de fondsen